השרה סטרוק בהערכה מפתיעה: "הרפורמה תקודם"

אסתי פלד No Comments on השרה סטרוק בהערכה מפתיעה: "הרפורמה תקודם"

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק בשיחה עם 'קול חי': "המדיניות של היעדר מחסומים ביו"ש היא בלתי סבירה, בלתי אחראית ובלתי מוסרית"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק (הציונות הדתית), שוחחה הערב (שלישי) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית. היא העריכה כי הרפורמה המשפטית תקודם למרות הכל וביחס למצב הביטחוני אמרה כי מדיניות היעדר המחסומים ביהודה ושומרון היא "בלתי אחראית".

בפתח הריאיון, התייחסה טרוק לפרס תרבות יהודית שמעניק המשרד בראשותה: "הפרס הזה בא לייקר ולהוקיר את היוצרים שבאים מעולם התרבות היהודית ומייצרים לנו תרבות יהודית אותנטית. זכות עצומה להיות השרה שזוכה להעניק את הפרס הזה, שיזמתי אותו בעבר".

"כמובן שלא בחרתי אף אחד מהזוכים אלא ועדות פרס", הוסיפה והתייחסה בין היתר לאחד הזוכים – הבמאי החרדי יהודה גרובייס: "פעם ראשונה שיוצר כלשהו מהעולם הזה של התרבות שמכוונת לציבור החרדי זוכה להוקרה ממלכתית. נדיר למצוא פרסים לאנשים מהעולמות האלה". 

על תפקידה כשרה, אמרה: "כששרת ההתיישבות אני אחראית על פיתוח תוכניות התיישבות ושוקדת על תוכניות בימים האלה. אנחנו פועלים דווקא במקומות הספר המוחלשים. התפיסה היא שזה אינטרס של המדינה לפתח את האזורים הללו". 

סטרוק ציינה ביחס לנאומו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני: "מקארתי נשא אתמול בכנסת נאום שסתר את כל מה שמפמפמים לנו בתקשורת הכללית. הנאום הזה צריך להתפרסם בכל מקום. כדי שהציבור יבין מה באמת חושבים עלינו בחו"ל".

על הרפורמה המשפטית: "היינו נגד הקפאת החקיקה ואנחנו עדיין חושבים שצריך לקדם אותה. אני מעריכה שזה יקרה, גם אם באבני דרך יותר קטנות. אני לא בטוחה לגבי המושב הקרוב. היא תתקדם בחלקים כנראה. אנחנו בכנסת כשליחים של ציבור שבחר בנו".

על המדיניות הביטחונית: "המדיניות של היעדר מחסומים והמדיניות שמאפשרת לכל פלסטיני לנוע בכבישי יו"ש עם נשק בידיעה ברורה שהסיכוי שיתפס הוא אפסי – היא בלתי סבירה, בלתי אחראית ובלתי מוסרית".



0 תגובות